ponedjeljak, 19. prosinca 2011.

MEHABBETULLAH - PREDAJE O LJUBAVI PREMA ALLAHU




Abdullah ibn Abbas, radijAllahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, rekao:

 „Volite Allaha zato što vas iz blagodati svoje hrani, a mene volite zato što Allaha volite, a moju porodicu (Ehli-bejt) volite zato što mene volite.“ (Et-Tirmizi, El-Hakim, Et-Taberan i Jahja ibn Meina)

 El-Hulejmi, Allah mu se smilovao, veli: „Ovaj hadis može da podrazumijeva sve blagodati općenito. Iako se riječ „hrana“ u doslovnom značenju upotrebljava za jelo, u prenesenom značenju upotrebljava se za pomoć, uputu, spoznaju islama, ispravnost osjećanja i razuma, ili čak sve to zajedno, kao što je pobrojao u hadisu: 'Kod koga se nađe troje, pa našao je slast imana', u drugim predajama stoji sa: 'okus imana', A okus se upotrebljava za hranu. Pa ako je dozvoljeno Iman opisati okusom, dozvoljeno ga je nazvati i hranom. Tako da i Iman ulazi u 'Allahovu blagodat' spomenutu u ovom hadisu, a Allah najbolje zna.“



Enes ibn Malik, radijAllahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, rekao:

„Hajde da vas obavijestim o ljudima koji nisu ni vjerovjesnici ni šehidi, a na Sudnjem danu će im (bez zlobe) zavidjeti vjerovjesnici i šehidi na njihovim mjestima kod Uzvišenog Allaha, gdje će biti na minberima od svjetla?“

Upitaše (ashabi): „Ko su oni?“

Reče: „Oni koji nastoje da Allahovi robovi zavole Allaha i da Allah zavoli Svoje robove. I oni na zemlji hode kao iskreni savjetnici.“

Upitasmo: „Jasno nam je kako nastoje da Allahovi robovi zavole Allaha, ali kako nastoje da Allah zavoli Svoje robove?“

Poslanik odgovori:

„Naređuju ljubav prema Allahu i zabranjuju im ono što Allah ne voli, pa kada ih u tome poslušaju, Allah ih zavoli.“ (Ebu Seid en-Nekkaš, Ibnun Nedždžar, el-Bejheki od Enesa sa lancem prenosilaca koji posjeduje slabost (du'f)



Enes ibn Malik, radijAllahu anhu, veli: „Čuo sam Vjerovjesnika, sallAllahu alejhi we sellem, kada je rekao:

„Znak ljubavi prema Allahu je ljubav prema zikrullahu, a znak prezira prema Allahu je prezir prema zikrullahu.“ (Kenzul Ummal, 1776)

El-Bejheki, Allah mu se smilovao, veli: „Ovaj hadis se prenosi i od Zijada ibn Mejmuna, međutim on je munkerul hadis. Hadis se, također, pored ove prenosi i jednom slabom predajom od Enesa ibn Malika, radijAllahu anhu, a mi ga sličnim riječima bilježimo i od ispravnih prethodnika (selefi-saliha).



Ebu Derda, radijAllahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, sallAllahu alejhi we sellem, rekao: „Tvoja ljubav prema nečemu čini te slijepim i gluhim“ (Ebu Davud, Ahmed)

El-Bejheki, Allah mu se smilovao, veli: „Ovaj hadis se prenosi i mevkuf predajom.“



Ebu Derda, radijAllahu anhu, je rekao: „Tvoja ljubav prema nečemu čini te slijepim i gluhim.“

El-Bejheki, Allah mu se smilovao, veli: „Ovako prenosi i Seid ibn Ebi Ejjub od Humejla ibn Muslima ed-Dimiškija, a on od Bilala ibn Ebi Derdaa, a ovaj od svog oca mevkuf predajom koja se nalazi u Buharijevom 'Taribu'.“

El-Hulejmi, Allah mu se smilovao, veli: „Iz ovog (hadisa) se razumije da onaj ko voli Uzvišenog Allaha ne smatra teškoće (musibete) koje mu je On odredio lošim, niti mu ibadeti i dužnosti teško padaju. To je kao kad neko zavoli nekoga pa kod njega vidi samo ono što mu se sviđa i što izaziva njegovo divljenje. Ne vjeruje u vijesti o njemu osim one koje su uzrokom za povećanje ljubavi prema njemu.“



El-Abbas ibn Abdil-Muttalib, radijAllahu anhu, na samrti je rekao svom sinu: „O Abdullahu, ostavljam ti u vasijjet ljubav prema Uzvišenom Allahu i ljubav prema pokornostima, i strah prema Allahu i prema neposlušnostima. Pa ako budeš takav nećeš prezirati smrt kad god da ti dođe. Ostavljam te Allahu u emanet, moj sinčiću.“ Potom se okrenuo prema Kibli, rekao La ilahe illAllah, te ukočio pogled i preselio.



Malik ibn Dinar, radijAllahu anhu, je rekao: „Do nas je doprlo da bi Davud, alejhisselam, u svojim dovama govorio: „Moj Allahu, učini mi ljubav prema Tebi dražom od mog sluha i vida i vode hladne.“



Malik ibn Dinar, radijAllahu anhu, je rekao: „Uzvišeni Allah je objavio Israelćanima: „Uistinu, Ja ne primam vaše riječi, nego primam vaše težnje i ljubav vašu. Pa čija težnja i ljubav bude radi postizanja

Moje ljubavi – njegova šutnja kod Menebit će uzeta kao slavljenje (takdis), hvaljenje (tesbih) i poštivanje (vekar).“



Zun-Nun el-Misri je bio upitan o ljubavi, na što je odgovorio: „Ljubav se ogleda u tome da voliš ono što Allah voli i prezireš i ono što Allah prezire, da činiš dobro (hajr) radi Allaha, da odbaciš sve što te od Allaha odvraća, da se radi Allaha ničijeg prijekora ne bojiš, da budeš blag prema vjernicima a oštar prema nevjernicima i da u vjeri slijediš sunnet (praksu) Resulullaha, sallAllahu alejhi we sellem.“


Ebu Jezid je bio upitan o odlikama onoga koji voli Allaha i odlikama onoga koji voli Allaha, pa je rekao: „Ko voli Allaha, on je zaokupljen Njemu ibadet čineći na sedždi i rukuu. Pa kad to više ne bude u stanju, osvježi se spominjanjem Njega jezikom i zahvalom. Pa kad i to više ne bude u stanju, osvježi se spominjanjem Njega svojim srcem i biva obuzet razmišljanjem. A koga voli Allah da mu darežljivost poput darežljivosti mora, nježnost poput nježnsoti Sunca, i poniznost poput poniznosti Zemlje.“